ConXioN maakt enterprise security toegankelijk voor Vlaamse kmo’s

Deerlijk, 20 mei 2021

IT-dienstverlener ConXioN breidt opnieuw hun security-aanbod uit. Daarvoor sloten ze een partnership met SentinelOneeen Amerikaanse security-leverancier die actief is over de hele wereld. Uniek aan de samenwerking is dat de security-oplossing doorgaans gebruikt wordt in multinationals, maar dankzij het unieke partnership dat ConXioN afsloot met SentinelOne wordt deze ‘enterprise’-technologie nu ook voor de kmo toegankelijk.

Geavanceerde security-oplossing

Het Deerlijkse IT-bedrijf ConXioN wil zich verder profileren als IT-partner van A tot Z voor kmo’s en middelgrote bedrijven, hoofdzakelijk in West- en Oost-Vlaanderen. Hiervoor zetten ze in 2020 enkele grote stappen, waaronder een groei in het personeelsbestand van meer dan 20% en de overname van Kyocera-partner Gi.Ko om de diensten te kunnen uitbreiden met Managed Printing. Dat aanbod wordt nu nog breder, dankzij een strategisch partnership met SentinelOne.

ConXioN-CEO Chris Debyser verheldert de technische kant van het verhaal: ‘SentinelOne is een geavanceerde endpoint-protectie of antivirus dat tot de huidige top behoort volgens onderzoeksbureaus als Gartner en Mitre Att&ck. Doordat het werkt op basis van Machine Learning en dynamische artificiële intelligentie, onderscheidt het zich van traditionele antivirussystemen, die toestellen pas kunnen beschermen wanneer ze bekende virusdefinities downloaden van het internet. SentinelOne detecteert verdacht gedrag, zelfs wanneer het toestel niet verbonden is het met internet. Het is de perfecte aanvulling op onze layered security-aanpak.’ 

'Met deze toevoeging aan ons portfolio krijgen ook kleinere bedrijven aan een aantrekkelijk prijspunt toegang tot een high-end enterprise product, wat wil zeggen dat het tot nu eigenlijk buiten bereik lag voor de doorsnee kmo.'
Chris Debyser
CEO en oprichter, ConXioN

 

Toegevoegde waarde voor de klanten 

Het weloverwogen partnership moet toegevoegde waarde bieden aan ConXioN’s klanten, legt Chris Debyser uit: ‘De beslissing om SentinelOne toe te voegen aan ons security-aanbod lag voor de hand. SentinelOne is zeer gebruiksvriendelijk, en in het uitzonderlijke geval van een incident ontzorgen cybersecurityspecialisten van ConXioN en SentinelOne de klant van alle beslommeringen die een aanval met zich meebrengen. We hebben de software zelf getest en waren zeker dat het veruit de beste oplossing was voor onze klanten.’

Maar ook de toenemende zorgen rond cybersecurity speelden een rol in de beslissing, gaat Debyser verder: ‘Meer en meer klanten sluiten een cybersecurityverzekering af. Die verzekering vereist enkele specifieke maatregelen die SentinelOne aanbiedt. Met deze toevoeging aan ons portfolio krijgen ook kleinere bedrijven aan een aantrekkelijk prijspunt toegang tot een high-end enterprise product, wat wil zeggen dat het tot nu eigenlijk buiten bereik lag voor de doorsnee kmo.’ Klinkende namen die SentinelOne tot klant mag rekenen zijn dan ook internationale bedrijven Aston Martin en O’Neill, en Brouwerij Omer Vander Ghinste. 

‘Binnen beide organisaties staat de klant centraal – deze drive moet er aan beide kanten zijn om van het partnership een succes te maken. Wij zochten dan ook een betrouwbare partner waarbij mensen zaken doen met mensen en bij ConXioN vonden wij deze match.’
Aidan Van Nes, SentinelOne
Aidan Van Nes
Channel Business Manager Noord-Europa, SentinelOne

En-en-verhaal’ 

Ook SentinelOne is tevreden met het nieuwe partnership: ‘De visie en manier waarop ConXioN naar de markt en security kijkt, sluit naadloos aan bij hoe wij dit doen’, vertelt Aidan Van Nes, Channel Business Manager voor Noord-Europa bij SentinelOne. ‘We zijn niet op zoek naar veel partners, maar naar de juiste partner. ConXioN is met hun gelaagde managed security aanbod voor zowel KMO’s als middelgrote bedrijven de ideale partner.’

Het is een ‘en-en-verhaal’, voor ConXioN, SentinelOne én de klanten, gaat Van Nes verder: ‘Binnen beide organisaties staat de klant centraal – deze drive moet er aan beide kanten zijn om van het partnership een succes te maken. De kennis, de aandacht en service die wij gezamenlijk bieden is iets wat een klant niet alleen bij de implementatie ervaart, maar ook later indien dat nodig zou zijn. Wij zochten dan ook een betrouwbare partner waarbij mensen zaken doen met mensen en bij ConXioN vonden wij deze match.  

(zip-bestand met Word-document en afbeeldingen)