Het internet Of Things en klantenrelaties
De klanten centraal
‘De klant centraal’: het vertrekpunt van elk bedrijf dat een duurzame band wil creëren en houden met haar klant. Hij of zij is veeleisend en bedrijven moeten een tandje bijsteken; klanten verwachten meer: ze willen een beleving rond product, merk en bedrijf en dit voor, tijdens en na een aankoop. Technologie kan hierin een stevige hand helpen. Het is mogelijk geworden om in een winkel in real time, on-demand een product via 3D-printing vorm te geven. Een wow-beleving waar de klant naar op zoek is en graag meer voor betaalt.
Bedrijven, producten en kantoren worden slim
Door de recente intrede van onder meer ‘machine learning’ en Artificiële Intelligentie (AI) kunnen bedrijven nog een stap verder gaan. De introductie van slimme producten, gekoppeld aan het Internet of Things (IoT), assisteren de mens in zijn dagelijks leven met vaak tijdswinst als gevolg. Intelligente koelkasten en slimme domotica vinden meer en meer hun weg in het huishouden van vandaag. Kantoren transformeren zich tot slimme gebouwen en moderne werkplekken waar technologie ten dienste staat van gebouw en mens. Efficiënt mobiel werken in een ‘clean desk’ met de Cloud als drijvende kracht. Dit alles komt wel met een berg aan waardevolle (big) data. De vraag rijst dan ook hoe deze te beheren en hoe deze optimaal te benutten.
Productiviteit stijgt
De introductie van slimme producten, gekoppeld aan het Internet of Things (IoT), assisteren de mens in zijn dagelijks leven met vaak tijdswinst als gevolg.
Slimme producten en slimme kantoren
Dankzij krachtige en snelle ‘business intelligence’ (BI) tools wordt het mogelijk om deze schat aan data nuttig te analyseren en om sneller strategische beslissingen te nemen. De verworven kennis en nieuwe inzichten maken het mogelijk producten en diensten te verbeteren. Dit resulteert in een optimale beleving van de klant in zijn zoektocht naar het juiste product of naar de juiste oplossing. Snelheid en excellente kwaliteit zijn standaard, het verschil wordt gemaakt in de ‘customer experience’. Die extra beleving creëren door mobiel werken en het inzetten van ‘smart workplaces’ in cloud-omgevingen zorgt voor extra vrijheid en flexibiliteit: werkplezier, productiviteit en efficiëntie stijgen.
De toekomst van 'customer experience': technologie als middel
De shift van ‘customer thinking’ naar ‘customer experience’ is hiermee een feit. De ‘customer experience’ blijft om mensen draaien, ook in de toekomst. De technologie wordt hierin een drijvende factor. Bedrijven worden uitgedaagd te differentiëren en een concrete meerwaarde, en dus beleving, te bieden. De keuze van de technologie en hoe deze wordt aangewend, bepalen hoe een bedrijf zich kan onderscheiden.
Snelheid en excellente kwaliteit zijn standaard, het verschil wordt gemaakt in de ‘customer experience’
ConXioN Experience Center inspireert bedrijven
Om ondernemingen te inspireren over nieuwe technologieën en hen te begeleiden in hun digitale transformatie, werd het ConXioN Experience Center (CEC) leven ingeblazen. Dit Experience Center biedt bedrijven de mogelijkheid hightech toepassingen te ontdekken en te beleven. Het CEC, in partnership met technologiereuzen Microsoft, Hewlett Packard Enterprise, Cisco en HP Inc, wil ondernemingen inspireren, adviseren en begeleiden naar innovatieve oplossingen. Een concrete ervaring voor bedrijven die willen differentiëren en innoveren in deze ‘Experience Economy’. Het ICT-bedrijf ConXioN faciliteert het digitale ondernemerschap en IT-trajecten met oog op duurzame digitale ontwikkeling, innovatie en voorbereiding op de toekomst.